DE LA DISTANȚARE SOCIALĂ LA APROPIERE VIRTUALĂ ÎN ȘCOALA ALTFEL 2020
Vă invităm să descărcați Ghidul de practici privind managementul activităților educative din cadrul proiectului național „Școala Altfel”
Cuvânt înainte
Autenticitatea, respectul și generozitatea definesc Omul frumos. Rolul școlii, printre
altele, este acela de a sădi în copil dorința de a deveni om frumos, cult, spiritual în acțiune și de
ajutor semenilor. Aceste valori se conturează și se dezvoltă de la vârste fragede de către dascăl,
transmițându-se, mai apoi, societății.
În urmă cu câțiva ani s-a dezvoltat în cultura educațională și în legislația românească o
altfel de școală pentru copii, pe care aceștia au îndrăgit-o din primul moment. Programul
național „Școala altfel” reunește copii, părinți, cadre didactice și alți colaboratori cu potențial
valoros în crearea unui mediu inspirațional, creativ și motivațional pentru învățare, acțiunile
tuturor fiind orientate în aceeași direcție: dezvoltarea valorilor fundamentale ale devenirii.
Activitățile de educație sanitară, educație pentru cetățenie democratică, educație
financiară, educație pentru situații de urgență, educație juridică și altele reprezintă contexte de
manifestare a comportamentelor și atitudinilor elevilor, aflați în situații concrete de viață,
contexte în care aceștia își pot dezvolta competențe multiple.
Aflându-ne într-o eră caracterizată prin digitalizarea mediului relațional, dar și prin
nevoia de îmbunătățire a conviețuirii interumane, programul național „Școala altfel” oferă
tuturor celor implicați un exercițiu adecvat în dezvoltarea capacităților de învățare în mediul
on-line, într-o maniera facilă, interactivă, dar și în dezvoltarea competențelor de solidaritate și
întrajutorare. Activitățile prezentate în ghidul de bune practici „De la distanțare socială la
apropiere virtuală în Școala altfel 2020” servesc ca suport în învățare cadrelor didactice care
îndrumă copii de orice vârstă, orientându-i înspre manifestarea unui spirit solidar și tolerant și
înspre dezvoltarea capacității de organizare a propriilor activități pentru timp liber și a
exprimării libere și creative în orice context.
Cu convingerea că materialul de față va fi primit cu deschidere de către cei cărora se
adresează și utilizat cu pricepere, răbdare și în mod creativ în munca cu elevii, vă doresc să
pășiți mereu cu curaj și încredere în copiii pe care-i îndrumați, călăuzindu-le drumul spre a fi
oameni frumoși!
Inspector Școlar General,
Prof. Marius Göndör